Hotărîrea de Guvern nr. 125/1992 privind înfiinţarea regiilor autonome ale aeroporturilor din România
EMITENT: GUVERN
Publicat în M.O. nr. 56 din 2 aprilie 1992
Guvernul României hotărăşte:
Art. 1 - (1) Se înfiinţează regiile autonome ale aeroporturilor din România, cu denumirile, sediile şi patrimoniile prevăzute în anexa nr. 1, prin divizarea Regiei Autonome „Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM”.
(2) Regiile autonome înfiinţate potrivit prevederilor de mai sus sînt regii autonome cu specific deosebit.
Art. 2 - Regiile autonome nou înfiinţate sînt persoane juridice şi îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevăzute în anexele nr. 2.1. – 2.17 *).
Art. 3 - (1) Patrimoniile iniţiale ale regiilor autonome nou înfiinţate sînt cele prevăzute în anexa nr. 1, conform datelor din bilanţul contabil la 31.XII.1991, ca rezultat al divizării patrimoniului Regiei Autonome „Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM”.
(2) Regiile autonome nou înfiinţate îşi vor definitivă patrimoniile pe baza reevaluarii acestora în condiţiile prevăzute de lege, activitate care se va finaliza pînă la data de 31.III.1992.
Art. 4 - (1) Regiile autonome ale aeroporturilor din România au ca obiect de activitate: administrarea şi exploatarea bazelor aeroporturilor proprii, deservirea la sol a aeronavelor şi pasagerilor, controlul şi dirijarea traficului în spaţiul aerian repartizat pentru desfăşurarea în siguranţa a transporturilor aeriene de călători şi mărfuri şi a altor zboruri ale aviaţiei, pentru căutarea şi salvarea aeronavelor aflate în pericol, servicii de informare aeronautica şi meteorologica potrivit reglementărilor interne şi internaţionale, asigurarea securităţii tuturor activităţilor aeroportuare şi a mijloacelor tehnice din dotare.
(2) Regiile autonome nou înfiinţate asigura dezvoltarea, modernizarea şi reînnoirea pistelor, căilor de rulare şi platformelor, echipamentelor, instalaţiilor, construcţiilor şi celorlalte mijloace din dotare, întreţinerea şi reparaţiile acestora, precum şi introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara.
Art. 5 - (1) Regiile autonome nou înfiinţate realizează cooperarea în domeniul lor de activitate cu organele similare din statele cu care se întreţin relaţii aviatice civile şi cu organizaţiile internaţionale specializate în acest domeniu, în baza reglementărilor emise de Ministerul Transporturilor şi Organizaţia Internationala a Aviaţiei Civile (O.A.C.I.).
(2) Pentru realizarea activităţii proprii, aceste regii autonome pot încheia contracte de import-export şi de asigurare de asistenţa tehnica sau servicii cu partenerii din ţara sau străinătate.
Art. 6 - (1) Regiile autonome nou înfiinţate vor prelua, în completare, în patrimoniu, lucrările de investiţii în curs de executare.
(2) Pentru modernizarea aeroportului Bucureşti – Otopeni, Regia Autonomă „Aeroportul Internaţional Bucureşti – Otopeni” se va substitui „Administraţiei Naţionale a Aeroporturilor din România – ANAROM” în toate documentele încheiate de aceasta ca urmare a licitaţiei din 6.VI.1991.
Art. 7 - Ministerul Transporturilor, prin Departamentul Aviaţiei Civile, va stabili fiecărei regii autonome alocaţia bugetară pe destinaţii, în limita sumelor aprobate anual pentru aceasta activitate a ministerului prin bugetul public naţional.
Art. 8 - Elaborarea şi aprobarea normelor şi normativelor, a regulamentelor şi instrucţiunilor de serviciu pentru protecţia navigaţiei aeriene, exploatarea, întreţinerea şi repararea bazei tehnice aeroportuare, construcţiilor şi celorlalte mijloace din dotare sînt de competenţa regiilor autonome nou înfiinţate.
Art. 9 - (1) În termen de 30 de zile de la data aprobării prezentei hotărîri, Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Apărării Naţionale şi al Departamentului Administraţiei Publice Locale şi cu acordul consiliilor judeţene interesate, va prezenta propuneri pentru trecerea, sub autoritatea consiliilor judeţene, a unor regii autonome înfiinţate prin prezenta hotărîre.
(2) Regiile autonome care vor trece sub autoritatea consiliilor judeţene rămîn în coordonarea metodologică a Ministerului Transporturilor, ca autoritate aeronautica.
Art. 10 - (1) Regia autonomă „Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM” se desfiinţează pe data aprobării prezentei hotărîri.
(2) Personalul care trece la noile unităţi înfiinţate, ca urmare a aplicării prezentei hotărîri, se considera transferat în interesul serviciului.
(3) Personalul transferat în interesul serviciului şi trecut în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici, precum şi personalul rămas disponibil, ca urmare a aplicării prezentei hotărîri, beneficiază de salariul de baza avut şi de sporul de vechime timp de 3 luni de la data aprobării prezentei hotărîri.
Art. 11 - (1) Pentru salarizarea personalului regiilor autonome nou înfiinţate se aplică prevederile Hotărîrii Guvernului nr. 439/1991 şi Hotărîrii Guvernului nr. 22/1992, cu excepţia dispoziţiilor referitoare la atribuţiile, funcţiile şi salarizarea personalului din aparatul propriu al Regiei Autonome „Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM”, care se abroga.
(2) Salarizarea personalului fiecărei regii autonome nou înfiinţate se face corespunzător marimilor de organizare ale unităţilor Regiei Autonome „Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM”, existente la data aplicării prezentei hotărîri.
Art. 12 - Anexele nr. 1 şi 2.1.-2.17. fac parte integrantă din prezenta hotărîre.
Art. 13 - Hotărîrea Guvernului nr. 1338/1990, precum şi orice alte prevederi contrare prezentei hotărîri se abroga.
PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN
Contrasemnează:
–––––
Ministrul transporturilor
Traian Basescu
Notă *) Anexele nr. 2.1.-2.17 se comunică unităţilor interesate. Regulamentul cadru al regiilor autonome înfiinţate conform art. 1 este cuprins în anexa nr. 2.
Bucureşti, 9 martie 1992.
Nr. 125.
ANEXA Nr. 1
DENUMIREA, SEDIUL ŞI PATRIMONIUL regiilor autonome ce se înfiinţează prin divizarea Regiei Autonome „Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM”
anexa-1-hotararea-nr-125-1992
Notă *) Include patrimoniul aferent Bazei de deservire tehnica şi reparaţii aeroportuare în valoare de 118.610 mii lei şi patrimoniul aferent aparatului propriu al Regiei Autonome „ANAROM”, în valoare de 225 mii lei.ANEXA Nr. 2
Regulament de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome „Aeroportul …………”