Hotărîrea de Guvern nr. 1538/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare
EMITENT: GUVERN
Publicat în M.O. nr. 12 din 8 ianuarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 2 alin. (1), art. 3 alin. (3) şi al art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1 - (1) Garda Financiară este instituţie publică de control, cu personalitate juridică, care exercită controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal, care au ca efect evaziunea şi frauda fiscală, organizată ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Autorităţii Naţionale de Control.
(2) Garda Financiară are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Art. 2 - (1) Garda Financiară este condusă de un comisar general – funcţionar public, numit prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control, în condiţiile legii.
(2) Comisarul general are calitatea de ordonator secundar de credite şi exercită atribuţiile legale în această calitate pentru toate unităţile din structura Gărzii Financiare. În exercitarea atribuţiilor sale comisarul general emite decizii, aprobă norme de lucru şi stabileşte proceduri pentru întreg personalul Gărzii Financiare.
(3) Comisarul general reprezintă Garda Financiară în relaţiile cu terţii, numeşte, angajează, promovează, sancţionează şi eliberează din funcţii personalul din structura Comisariatului general, comisarii-şefi, comisarii-şefi adjuncţi ai comisariatelor regionale şi ai Comisariatului Municipiului Bucureşti, precum şi comisarii care conduc secţiile judeţene, potrivit legii, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control pentru funcţiile de conducere.
(4) Comisarul general asigură, prin deciziile luate, îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor ce revin Gărzii Financiare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi răspunde în faţa ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control de întreaga activitate desfăşurată de unităţile din structura Gărzii Financiare.
(5) Comisarul general este ajutat în activitate de 3 comisari generali adjuncţi care, în absenţa comisarului general, angajează şi reprezintă Garda Financiară pe baza mandatului expres dat prin decizie a comisarului general.
Art. 3 - (1) Garda Financiară are în structură:
a) Comisariatul general;
b) comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti, care au în componenţă secţii judeţene arondate.
(2) Structura organizatorică a Gărzii Financiare este prevăzută în anexa nr. 1.
(3) Numărul total de posturi pentru Garda Financiară este de 1.005, din care 120 de posturi pentru aparatul Comisariatului general. Posturile sunt alocate funcţiilor publice specifice şi generale şi personalului contractual, cu respectarea dispoziţiilor legale.
(4) Numărul de posturi pentru fiecare comisariat regional şi pentru Comisariatul Municipiului Bucureşti se distribuie din numărul total prevăzut la alin. (3), prin decizie a comisarului general, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control.
Art. 4 - (1) Comisariatul general este structura centrală a Gărzii Financiare, care, sub conducerea comisarului general, asigură realizarea strategiei de control, urmăreşte modul de realizare a atribuţiilor încredinţate comisariatelor regionale şi Comisariatului Municipiului Bucureşti, stabileşte măsuri operative pentru eficienţa controlului curent şi a controlului tematic. Comisarii din Comisariatul general al Gărzii Financiare au competenţă de control operativ şi inopinat pe întreg teritoriul ţării, în condiţiile prevăzute în prezenta hotărâre.
(2) În structura Comisariatului general se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente funcţionale prin decizie a comisarului general, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control.
Art. 5 - (1) Comisariatele regionale se organizează ca unităţi zonale cu competenţe teritoriale limitate, care conduc şi supraveghează activitatea de control operativ şi inopinat pentru secţiile judeţene arondate. Comisarii din comisariatele regionale au competenţă de control operativ şi inopinat în secţiile judeţene arondate. Numărul comisariatelor regionale şi secţiile judeţene arondate fiecărui comisariat regional sunt prevăzute în anexa nr. 2. Sediile comisariatelor regionale, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ale secţiilor judeţene arondate sunt prevăzute în anexa nr. 3, iar bunurile mobile şi imobile ce se preiau se stabilesc prin protocol încheiat cu Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Consiliile locale sprijină comisariatele Gărzii Financiare pentru asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii pentru Garda Financiară.
(3) Comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti sunt unităţi cu personalitate juridică.
Art. 6 - (1) Comisariatele regionale sunt conduse fiecare de un comisar-şef, ajutat de un comisar-şef adjunct, care au atribuţii şi răspunderi pentru secţiile judeţene arondate, nominalizate expres prin decizie a comisarului general. Comisariatul Municipiului Bucureşti este condus de un comisar-şef şi 3 comisari-şefi adjuncţi care au atribuţii şi răspunderi inclusiv pentru secţiile judeţene arondate.
(2) Comisarii-şefi ai comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti sunt ordonatori terţiari de credite şi îndeplinesc în această calitate toate atribuţiile legale care le revin pentru comisariatul respectiv şi secţiile judeţene arondate.
Art. 7 - Prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gărzii Financiare, aprobat prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control, se stabilesc relaţiile de coordonare, colaborare şi răspundere pentru toate structurile Gărzii Financiare.
Art. 8 - (1) Secţiile judeţene se organizează ca unităţi componente ale comisariatelor regionale şi ale Comisariatului Municipiului Bucureşti, fără personalitate juridică, şi sunt conduse de un comisar şef de secţie asimilat la salarizare comisarului-şef adjunct al comisariatului regional. Comisarul şef de secţie este subordonat comisarului-şef al comisariatului regional la care este arondată secţia judeţeană respectivă sau al Comisariatului Municipiului Bucureşti.
(2) Obiectivele de control sunt coordonate de comisariatul regional sau de Comisariatul Municipiului Bucureşti, după caz, pentru toate secţiile judeţene arondate, iar rezultatele înregistrate de acestea sunt centralizate şi raportate pe fiecare comisariat regional care răspunde de întreaga activitate a secţiilor judeţene arondate.
Art. 9 - Comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti pot utiliza în operaţiunile de control curent sau tematic care le revin comisari din toate secţiile judeţene arondate, în funcţie de specializarea acestora în diferitele obiective sau teme ce fac obiectul controlului operativ şi inopinat. Din dispoziţie a comisarului general sau cu aprobarea scrisă a acestuia, la cererea comisarilor-şefi, pentru anumite operaţiuni de control pot participa comisari din oricare dintre comisariatele regionale, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi din oricare dintre secţiile judeţene.
Art. 10 - (1) Atribuţiile Gărzii Financiare, stabilite potrivit legii şi încredinţate în limitele legii de către ministrul delegat pentru coordonarea autorităţilor de control, se duc la îndeplinire de către comisarii Gărzii Financiare, cu respectarea deontologiei funcţionarilor publici învestiţi cu exerciţiul autorităţii publice.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale Garda Financiară efectuează controlul operativ şi inopinat sub forma controlului curent sau tematic, după caz, cu privire la:
a) respectarea actelor normative în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricăror acte şi fapte interzise de lege;
b) respectarea normelor de comerţ, urmărind prevenirea, depistarea şi înlăturarea operaţiunilor ilicite;
c) modul de producere, depozitare, circulaţie şi valorificare a bunurilor în toate locurile şi spaţiile în care se desfăşoară activitatea agenţilor economici;
d) participarea, în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi de combatere a activităţilor ilicite care generează fenomene de evaziune şi fraudă fiscală.
Art. 11 - (1) Garda Financiară cooperează cu organele cu atribuţii similare din alte state, pe baza tratatelor internaţionale la care România este parte sau pe bază de reciprocitate, precum şi cu organismele de combatere a fraudei din cadrul Uniunii Europene, în cauzele de interes comun, potrivit protocoalelor încheiate în acest sens.
(2) Acţiunile întreprinse în realizarea obiectivelor prevăzute la alin. (1) se realizează prin intermediul compartimentului desemnat expres în structura organizatorică cu aceste atribuţii şi vor fi coordonate şi supravegheate direct de un comisar general adjunct.
(3) Pentru perfecţionarea personalului Gărzii Financiare, susţinerea tematică la diferite acţiuni organizate de Garda Financiară sau la invitaţia organismelor similare din alte state, comisarul general desemnează persoanele competente, cu acordul expres al ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control.
Art. 12 - Actele de control întocmite de comisarii Gărzii Financiare sunt acte administrative de control operativ şi inopinat şi se comunică direcţiilor generale ale finanţelor publice în a căror rază teritorială se află sediul social al agentului economic controlat, pentru luarea măsurilor fiscale, sau organelor de urmărire penală, după caz.
Art. 13 - (1) Actele prin care sunt dispuse măsurile cu caracter imediat rezultate din controlul efectuat de către comisarii Gărzii Financiare, a căror executare este în sarcina entităţilor verificate, constituie acte opozabile entităţilor respective.
(2) În actele de control încheiate se face menţiunea că acest control este operativ şi inopinat.
(3) În exercitarea atribuţiilor de serviciu comisarii Gărzii Financiare constată prin proces-verbal contravenţiile săvârşite şi aplică sancţiunile legale.
(4) Neexecutarea măsurilor dispuse de comisarii Gărzii Financiare în îndeplinirea atribuţiilor legal încredinţate şi prin exercitarea drepturilor expres conferite de lege se sancţionează potrivit legii.
(5) Pentru constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor legale şi vărsarea sumelor la Trezoreria Statului, Garda Financiară utilizează formularele aprobate legal, până la epuizarea stocului, operând modificările corespunzătoare ca urmare a schimbării subordonării. La epuizarea stocului, noile formulare se solicită de Garda Financiară, se aprobă şi se eliberează în condiţiile legii. Garda Financiară va utiliza în continuare foile de vărsământ-chitanţe folosite în activitatea de trezorerie, în condiţiile stabilite de Ministerul Finanţelor Publice.
Art. 14 - (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor încredinţate, comisarii Gărzii Financiare sunt îndreptăţiţi să dispună toate măsurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, precum şi orice alte măsuri rezultate din actele normative a căror încălcare o constată, potrivit competenţelor.
(2) Pentru exercitarea controlului operativ şi inopinat, comisarii Gărzii Financiare prezintă ordinul de serviciu, care este de regulă general, cu caracter permanent şi care indică numele comisarului şi competenţele acestuia, precum şi legitimaţia de control şi insigna, prevăzute de prezenta hotărâre.
Art. 15 - (1) Personalul Gărzii Financiare care îndeplineşte funcţii publice specifice este dotat cu uniformă, însemne distinctive, armament şi alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de autoapărare. Uniforma şi celelalte dotări prevăzute de prezenta hotărâre pot fi purtate în timpul exercitării atribuţiilor de control legal încredinţate, în condiţiile prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gărzii Financiare.
(2) Modelul uniformei, al însemnelor distinctive, al legitimaţiei de control şi al ordinului de serviciu sunt prevăzute în anexa nr. 4.
(3) Achiziţionarea uniformei şi a însemnelor distinctive se face în condiţiile legii pentru achiziţiile publice, iar normele de dotare şi durata de serviciu sunt cele prevăzute în anexa nr. 4 a).
(4) Mijloacele tehnice, echipamentele de autoapărare, de protecţie şi de comunicare sunt prevăzute în anexa nr. 4 b), iar achiziţionarea acestora se face în condiţiile legii.
(5) Armamentul se poate asigura atât prin achiziţii publice, cât şi prin redistribuire cu titlu gratuit de la alte instituţii autorizate, pe baza protocoalelor încheiate în condiţiile legii, în măsura disponibilităţilor, cu condiţia predării acestuia în perfectă stare fizică şi de funcţionare tehnică şi fiabilitate.
(6) Până la asigurarea condiţiilor materiale şi financiare pentru dotările prevăzute la alin. (1)-(5), precum şi până la expirarea duratei de serviciu a echipamentului, personalul Gărzii Financiare utilizează dotările existente.
Art. 16 - (1) Personalul Gărzii Financiare beneficiază de stimulente materiale şi morale, în condiţiile legii.
(2) Nivelul de constituire pentru fiecare sursă şi condiţiile de repartizare şi utilizare a fondului de stimulente sunt prevăzute în normele metodologice cuprinse în anexa nr. 5.
Art. 17 - (1) Instituţiile specializate care pregătesc personal militar şi care prin lege au dreptul să deţină şi să folosească armament pentru realizarea unor atribuţii şi sarcini speciale de apărare sprijină Garda Financiară în realizarea programului de dotare şi de pregătire a personalului propriu pentru deţinerea şi utilizarea armamentului, mijloacelor tehnice şi echipamentelor proprii.
(2) Răspunderea pentru asimilarea cunoştinţelor şi utilizarea corespunzătoare a acestora revine comisarilor Gărzii Financiare, care vor fi testaţi din punct de vedere fizic, psihic şi al cunoştinţelor necesare pentru acordarea dreptului de portarmă, anterior încredinţării armamentului şi echipamentelor respective.
Art. 18 - (1) Autoturismele din dotare sunt inscripţionate cu însemnul Gărzii Financiare în forma descrisă pentru insigna comisarului, în dimensiune corespunzătoare, şi sunt prevăzute cu însemne şi dispozitive de avertizare sonoră şi luminoasă, în condiţiile prevăzute de art. 32 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
(2) Numărul maxim de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi pentru Garda Financiară sunt prevăzute în anexa nr. 6.
(3) Numărul maxim de autoturisme şi mijloace de transport speciale pentru comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti se aprobă prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control, cu încadrarea în limitele maxime prevăzute în anexa nr. 6.
Art. 19 - (1) Garda Financiară este finanţată de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile ocazionate de funcţionarea Gărzii Financiare până la încheierea exerciţiului bugetar pe anul 2003 se suportă din bugetul Ministerului Finanţelor Publice.
Art. 20 - Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 21 - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 940/1998 privind modalităţile de subordonare şi de numire în funcţie a comisarului general al Gărzii Financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 507 din 29 decembrie 1998, prevederile referitoare la Garda Financiară cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 154/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulării personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unităţile subordonate acestuia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 30 aprilie 1997, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
–––––
Ministru delegat pentru coordonarea autorităţilor de control,
Marin Popescu,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei
Elena Dumitru
Bucureşti, 18 decembrie 2003.
Nr. 1538.
ANEXA Nr. 1
NOTĂ: Numărul maxim de posturi = 1.005,din care 120 în cadrul Comisariatului general
STRUCTURA ORGANIZATORICA A GARZII FINANCIARE

LEGENDA:
DIVIZIA 1 de control operativ-inopinat în domeniile:
– productiei, distributiei si transportului alcoolului si petrolului
– jocurilor de noroc
DIVIZIA 2 de control operativ inopinat în domeniul produselor accizate: tutun si cafea; operatiuni de import-export
DIVIZIA 3 de control operativ-inopinat în domeniul produselor generale de larg consum, targuri si oboare
DIVIZIA 4 control operativ-inopinat
– analize, sinteze, metodologii, proceduri, norme
DIVIZIA 5 financiar-contabilitate executie bugetară, investitii si logistica, tehnologia informatiei si gestiunea datelor, administrativ-protocol, relatii cu mass-media si publicul
DIVIZIA 6 interventie rapida, colaborare si inter-operatibilitate cu alte institutii de stat
– serviciul de lupta antifrauda
NOTĂ: Diviziile se organizeaza la nivel de direcţie.
ANEXA Nr. 2
ORGANIZAREA TERITORIALĂ A GARZII FINANCIARE

LEGENDA:
A = COMISARIATUL REGIONAL BACAU
A1 = SECTIA JUDETEANA IASI
A2 = SECTIA JUDETEANA BOTOSANI
A3 = SECTIA JUDETEANA NEAMT
A4 = SECTIA JUDETEANA SUCEAVA
A5 = SECTIA JUDETEANA VASLUI
B = COMISARIATUL REGIONAL CONSTANTA
B1 = SECTIA JUDETEANA BRAILA
B2 = SECTIA JUDETEANA CALARASI
B3 = SECTIA JUDETEANA GALATI
B4 = SECTIA JUDETEANA IALOMITA
B5 = SECTIA JUDETEANA TULCEA
C = COMISARIATUL REGIONAL PRAHOVA
C1 = SECTIA JUDETEANA BUZAU
C2 = SECTIA JUDETEANA VRANCEA
D = COMISARIATUL REGIONAL DOLJ
D1 = SECTIA JUDETEANA GORJ
D2 = SECTIA JUDETEANA MEHEDINTI
D3 = SECTIA JUDETEANA OLT
D4 = SECTIA JUDETEANA TELEORMAN
E = COMISARIATUL REGIONAL TIMIS
E1 = SECTIA JUDETEANA ARAD
E2 = SECTIA JUDETEANA BIHOR
E3 = SECTIA JUDETEANA CARAS SEVERIN
E4 = SECTIA JUDETEANA HUNEDOARA
F = COMISARIATUL REGIONAL CLUJ
F1 = SECTIA JUDETEANA ALBA
F2 = SECTIA JUDETEANA BISTRITA NASAUD
F3 = SECTIA JUDETEANA MARAMURES
F4 = SECTIA JUDETEANA SALAJ
F5 = SECTIA JUDETEANA SATU MARE
G = COMISARIATUL REGIONAL BRASOV
G1 = SECTIA JUDETEANA COVASNA
G2 = SECTIA JUDETEANA HARGHITA
G3 = SECTIA JUDETEANA MURES
G4 = SECTIA JUDETEANA SIBIU
H = COMISARIATUL REGIONAL BUCURESTI
H1 = SECTIA JUDETEANA ILFOV
H2 = SECTIA JUDETEANA GIURGIU
I = COMISARIATUL REGIONAL ARGES
I1 = SECTIA JUDETEANA DAMBOVITA
I2 = SECTIA JUDETEANA VALCEA
ANEXA Nr. 3
SEDIILE comisariatelor regionale, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ale secţiilor judeţene arondate
anexa-3-hotararea-nr-1538-2003
ANEXA Nr. 4
MODELUL uniformei, al însemnelor distinctive, al legitimaţiei de control şi al ordinului de serviciu
1. Uniforma de vară pentru comisarii Gărzii Financiare2. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare – bărbaţi şi femei
3. Uniforma de iarnă pentru comisarii Gărzii Financiare – scurtă din piele cu mesadă şi guler detaşabile, căciulă din nutriet sau astrahan
4. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare – manta din piele naturală
5. Insigna metalică înseriată, pe suport din piele, ataşabilă la uniformă
6. Emblema coifura Garda Financiară
7. Legitimaţia de control
8. Insigna metalică pentru legitimaţia de control
9. Ordinul de serviciu
4.1. Uniforma de vară pentru comisarii Gărzii Financiare

4.2. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare

4.2.1. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare – femei – Varianta cu fustă

4.2.2. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare – femei – Varianta cu pantalon

4.3. Uniforma de iarnă pentru comisarii Gărzii Financiare – Scurtă din piele cu mesadă şi guler detaşabile, căciulă din nutriet sau astrahan

4.4. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare – Manta din piele naturală

4.5. Insigna metalică şi Insigna metalică pe suport din piele


4.6. Emblema coifura Garda Financiară

4.7. Legitimatia de control

4.8. Insigna metalică pentru legitimaţia de control

9. Ordinul de serviciu

ANEXA Nr. 4 a)
I. Norma de dotare şi durata de serviciu privind drepturile de echipament ale personalului Gărzii Financiare sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 80/1992 referitoare la aprobarea normei privind drepturile de echipament ale personalului militarizat al Gărzii Financiare şi regulile de aplicare a acestuia.II. Însemne specifice

NOTĂ:
Detaliile cu privire la culorile articolelor de uniformă şi ale însemnelor distinctive se regăsesc în planşele prevăzute în anexa nr. 4.
ANEXA Nr. 4 b)
LISTA mijloacelor tehnice, a echipamentelor de autoapărare, de protecţie şi comunicare şi a altor mijloace speciale de dotare
a) Arme de foc şi mijloace individuale de autoapărareArme de foc:
1. armament de serviciu: pistol cu un încărcător; se asigură la prima dotare; câte o bucată pentru fiecare comisar;
2. toc din piele pentru pistol; se asigură la prima dotare pentru fiecare pistol;
3. muniţie de război pentru fiecare încărcător de pistol pentru fiecare şedinţă de tragere;
Mijloace individuale de autoapărare:
4. butelie cu gaz (spray) paralizant cu portbutelie pentru centură pentru dotarea fiecărui comisar *);
5. electroşocuri:
– 500 bucăţi de mici dimensiuni;
– 500 bucăţi de mari dimensiuni (bastoane); pentru dotarea comisarilor *).
––––
Notă *) În mod justificat, comisarul general poate aproba dotarea şi altor persoane din cadrul Gărzii Financiare cu astfel de mijloace, dacă acestea participă la acţiuni şi numai pe timpul desfăşurării acţiunii.
b) Echipament individual de protecţie:
1. veste reflectorizante pentru acţiunile stradale: 800 bucăţi;
2. bastoane reflectorizante pentru acţiunile stradale: 500 bucăţi;
3. combinezon din două piese (pantalon şi bluză inscripţionată cu sigla Gărzii Financiare), confecţionat din material uşor, care se îmbracă de către comisari peste uniformă în acţiunile de inventariere şi manipulare a mărfurilor, ambalajelor etc.; câte o bucată pentru fiecare comisar.
c) Mijloace de comunicare:
● telefon mobil şi serviciile aferente – un aparat/persoană.
d) Alte mijloace speciale de dotare:
1. microscoape portabile pentru citirea elementelor de secretizare de pe timbre şi banderole;
2. sigilii metalice de unică folosinţă, înseriate;
3. imprimate (formulare cu regim special);
4. alte articole necesare, bine justificate, avizate de comisarul general şi aprobate de ministrul delegat pentru coordonarea autorităţilor de control.
ANEXA Nr. 5
Norme metodologice privind constituirea şi utilizarea fondului de stimulente stabilit în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii FinanciareANEXA Nr. 6
NUMĂRUL MAXIM de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi aprobat
NOTĂ:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gărzii Financiare.
2. Nu se consideră depăşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadrează în limita carburantului normat în raport cu numărul de mijloace de transport aprobat pentru Garda Financiară.
3. Numărul de autoturisme achiziţionate în perioada 1991-2003 este de 275, din care 211 sunt fabricate în perioada 1989-1998 şi îndeplinesc condiţiile de casare, urmând a fi scoase din uz şi înlocuite prin achiziţii în perioada imediat următoare.