Hotărîrea de Guvern nr. 706/1993 privind organizarea şi atribuţiile Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică
EMITENT: GUVERN
Publicat în M.O. nr. 312 din 29 decembrie 1993
Guvernul României hotărăşte:
Art. 1 - Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică se organizează şi funcţionează în structura aparatului Guvernului, având drept scop elaborarea proiectelor politicii guvernamentale în domeniul reformei economice şi sociale, prin formularea de strategii, adoptarea de măsuri vizind realizarea strategiilor şi coordonarea acestor măsuri.
Consiliul este condus de ministrul de stat, preşedinte al Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică.
Art. 2 - Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică are următoarele atribuţii:
a) elaborează proiectul de reforma economică şi socială a Guvernului şi strategia de punere în aplicare a acesteia;
b) analizează, corelează şi avizează proiectele programelor de reforma sectoriala, precum şi programele de acţiuni ale ministerelor, care se aproba de Guvern;
c) elaborează, în colaborare cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, proiectele de acte normative necesare conturarii cadrului juridic şi instituţional al reformei economice şi sociale;
d) analizează, corelează şi avizează propunerile, programele şi proiectele de acte normative elaborate de ministere sau de alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, care privesc acţiunile macroeconomice, sociale, financiare şi monetar-valutare din cadrul procesului de reforma;
e) urmăreşte realizarea practica a reformei în toate sectoarele de activitate, prin colaborarea cu compartimentele de reforma din cadrul ministerelor, şi elaborează propunerile de măsuri corective necesare realizării la termen a acţiunilor prevăzute în programul de reforma;
f) cooperează cu Banca Naţionala a României, Fondul Proprietăţii de Stat şi alte instituţii neguvernamentale în legătură cu înfăptuirea reformei şi a acţiunilor macroeconomice;
g) evalueaza conjunctura economică, politica şi socială, interna şi internationala, analizează experienta desfăşurării proceselor de reforma în alte tari şi prezintă propuneri menite să asigure accelerarea reformei, stabilitatea şi dezvoltarea economică în România;
h) analizează impactul socioeconomic al proceselor generate de reforma economică şi evalueaza modul în care este receptata de către populaţie şi de către diferitele grupuri sociale dinamica tranzitiei, proiectind strategiile viitoare;
i) coordonează activităţile care decurg din programele de investiţii publice şi din programele de asistenţa internationala destinate sprijinirii programului de reforma;
j) propune Guvernului, în colaborare cu ministerele de resort, direcţiile de acţiune pentru asigurarea stabilitatii macroeconomice şi pentru susţinerea relansarii economiei naţionale; analizează mersul economiei şi urmăreşte soluţionarea dezechilibrelor existente şi a celor nou-apărute;
k) analizează, în colaborare cu Banca Naţionala a României, Ministerul Finanţelor şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prognozele macroeconomice – financiare şi monetar-valutare -, în scopul elaborării de propuneri privind stabilirea şi menţinerea echilibrelor macroeconomice;
l) propune şi avizează acţiunile pentru dezvoltarea societăţii civile, reforma administrativă şi autonomia locală;
m) îndeplineşte orice alte sarcini rezultate din legi şi din hotărâri ale Guvernului.
Art. 3 - Proiectele de legi şi ordonanţe, precum şi proiectele de hotărâri ale Guvernului, inclusiv proiectele de programe şi acţiuni vizind reforma, obiectivele macroeconomice, sociale, financiar-monetare şi instituţionale de importanţa naţionala, se supun spre aprobare Guvernului numai cu avizul Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică.
Art. 4 - În scopul asigurării coerentei proiectelor, strategiei şi acţiunilor de reforma, inclusiv a acţiunilor macroeconomice, se înfiinţează, pe lângă Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică, un comitet interministerial format din membrii permanenţi, membrii nepermanenti şi invitaţi.
Membrii permanenţi ai Comitetului Interministerial, având calitatea de miniştri, reprezintă ministerele : Finanţelor, Muncii şi Protecţiei Sociale, Justiţiei, Industriilor, Agriculturii şi Alimentaţiei, Comerţului, Cercetării şi Tehnologiei.
Membrii nepermanenti, având calitatea de miniştri sau, după caz, de secretari de stat, reprezintă celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale.
La reuniunile Comitetului Interministerial participa, în calitate de invitaţi, preşedintele Consiliului de administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat şi reprezentanţii altor instituţii neguvernamentale.
Comitetul Interministerial se întruneşte periodic sub conducerea preşedintelui Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică şi examinează, dezbate şi avizează proiectele prevăzute la art. 3 din prezenta hotărâre, precum şi pe cele iniţiate, cu acelaşi obiect, de către Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică.
Ordinea de zi a şedinţelor Comitetului Interministerial şi persoanele care participa la acestea se stabilesc de preşedintele Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică.
Comitetul Interministerial îşi elaborează propriul regulament de funcţionare.
Art. 5 - Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică are structura organizatorică prevăzută în anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Structura compartimentelor, atribuţiile aparatului propriu şi angajarea acestuia se aproba prin ordin al ministrului de stat, preşedintele Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică.
Art. 6 - Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică poate constitui comisii consultative alcătuite din reprezentanţi ai sindicatelor, organizaţiilor neguvernamentale, de cercetare, precum şi din personalităţi ale vieţii economice şi sociale.
Art. 7 - În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică stabileşte, împreună cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, sistemul de date, informări şi raportări periodice.
Art. 8 - Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică prezintă trimestrial Guvernului informări cu privire la modul de infaptuire a reformei, propunind măsurile necesare pentru îndeplinirea obiectivelor acesteia, precum şi analize privind înfăptuirea obiectivelor macroeconomice ale politicii Guvernului.
Art. 9 - În exercitarea funcţiei sale, ministrul de stat, preşedintele Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică emite ordine şi instrucţiuni.
Art. 10 - Resursele financiare ale Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică sunt prevăzute distinct în bugetul Secretariatului General al Guvernului.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemnează:
–––––
Ministru de stat,
preşedintele Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică,
Mircea Cosea
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu
Ministru de stat,
ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Dan Mircea Popescu
Bucuresti, 14 decembrie 1993.
Nr. 706.
ANEXA
STRUCTURA Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică
